Saturday 5 March 2011

Terkejut

Aku category pompuan yang kurus. Boleh pakai kebaya pendek ke office. Cuma sekarang aku alami masalah peha dan punggung yang semakin membesar. Sangat besar pada pandangan mata aku. Bila pakai jeans memang tak cantik.

Secara rasminya pada 4 Mac 2011 aku berketinggian 158 cm, dengan berat 58 kg. Dan yang lebih malang, berat itu tidak teragih secara rata. Hanya punggung dan peha yang besar. Percaya atau tidak, pinggang ku 28 inch, sementara punggung ku 40 inch! Sangat tidak balance. Owh.... bmi ku secara rasminya 23.1 dengan body fat 32.4% dengan muscle 24.7%. Lebih lemak dari muscle. Macam x percaya! Hehehe. Kawan2 semua x percaya, tapi aku akui kebenaran itu. Lemak2 itu, selama ini berjaya aku sembunyikan dengan baik di sebalik pakaianku. Sekarang, rahsia hampir terbongkar. Aku perlu buat sesuatu.

Sasaran : untuk dapatkan kaki dan punggung yang cantik dan seksi.

7 comments:

Reiza Judis said...

visit my blog

sayang-you said...

mcm kenal aje... :)

Journal Diet said...

apayangpanas : ada masalah yg sama ke? kalau ade, jom!

storyfromme said...

setiap orang mesti tak berpuas hati dengan diri sendiri. setiap orang tak sempurna. bersyukur la dengan apa yang ada ;)

Journal Diet said...

storyfromme : bukan tidak bersyukur, cuma, keadaan ini boleh diubah jika rajin....

Hansyirah Takezur said...

kena work out laa nmpk gayanya... huhu..

Journal Diet said...

itulah yang sedang diusahakan. malangnya, nafsu makan itu la pulak....